Chwila na refleksję o naszych studentach. W przypadku uczniów prezentacja powinna być jeszcze bardziej dramatyczna!
Prezentację można pobrać na twardy dysk, zmieniać i pokazywać innym. Proszę jednak o podanie źródła inspiracji. Prezentację można również umieszczać na stronie internetowej/blogu/facebooku i innych.
Cele dydaktyczne określają intencje, dążenia, generalne zamiary procesu dydaktycznego . Dodatkowo wyjaśniają istotę i wskazują kierunki dążeń nauczających jak i uczących się. W tym wpisie skupię się na celach ogólnych (czasami: głównych) i nie należy ich mylić z celami szczegółowymi (operacyjnymi). . Cechy celów ogólnych Dobre cele ogólne powinny charakteryzować się zarówno odpowiednią treścią jak i formą. Wyznaczone przez nas cele powinny być realne, co znaczy, że powinny być osiągalne zarówno przez uczniów jak i możliwe do realizacji przez nauczycieli. Jeśli cel jest niemożliwy do osiągnięcia, to po co go stawiać? Jeśli cel jest trywialny i zbyt łatwy do osiągnięcia, to po co go wyznaczać? Cele powinny być konkretne , nasycone treścią i dawać uczącym się informację czego powinni oczekiwać po danych zajęciach/kursie/programie. Cel zbyt ogólny niczego nie wnosi. Cel zbyt szczegółowy niepotrzebnie zawęża pole manewru zarówno dla uczących się jak i nauczających. Nie powinn
Komentarze
Prześlij komentarz